- خسرو باقری، علی ستاری، محمد رضا شرفی، فاطمه زیباکلام. «چالشي با برنامه آموزش فلسفه براي کودکان با نظر به مفهوم فلسفه و تاکيد بر زير ساختهاي روانشناختي»، دانشگاه تهران، پژوهشهاي کاربردي روان شناختي، 1390 ، (3)، 23-37.
|
- علی ستاری. «بررسي مفهوم و نقش فلسفه در فلسفه براي کودکان با توجه به روش متيو ليپمن»، دانشگاه قم، پژوهشهاي فلسفي – کلامي، 1391، 14(1)، 121-132.
|
- علی ستاری. «نقد و بررسی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه» ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تفکر و کودک،1391، 6 (3)،83-106.
|
- علی ستاری. «انديشه فلسفی ابن طفيل در داستان حی بن يقظان و دلالت های تربيتی حاصل از آن»، دانشگاه الزهرا، اندیشه های تربیتی نوین، 1394، 11 (4)، 37-60.
|
- علی ستاری. «رویکرد های مواجهه با برنامه درسی فلسفه برای کودکان و معرفی راهکار مناسب برای کاربست آن در ایران»، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نوآوری های آموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، 1394، 15(58)،50 – 70.
|
- علی ستاری، فاطمه یزدانی منش، عباس فرازی. «بررسی نظریه کنش ارتباطی هابرماس و دلالت های آن در آموزش عالی و دانشگاه در ایران»، دانشگاه شهید چمران، علوم تربیتی،1396، 24(1)، 150-121.
|
- علی ستاری. « بررسی و نقد روش تحلیل مفهومی با گرایش به پوزیتیویسم منطقی در پژوهش های تربیتی»، دانشگاه الزهرا، اندیشه های نوین تربیتی،1396، دانشگاه الزهرا، 13(1)، 114-91 .
|
- علی ستاری، مریم السادات طباطبایی. «کنش های رفتاری حجاب در واقعهی عاشورا و دلالت های تربیتی حاصل از آن»، مرکز تحقیقات زن و خانواده، مطالعات جنسیت و خانواده،1396، 4(2)، 131-111.
|
- مهدی پرویزی، علی ستاری. «بررسی محدوده سنی تحقق درک معقولات ثانیه فلسفی در کودکان»،
تربیت اسلامی، 1397، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 13(26)، 71- 49.
|
- علی ستاری. «اصول تربیت بر اساس مبانی انسان شناختی و ارزش شناختی حکمت متعالیه»، تربیت اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،1397، 13(27)، 141-166.
|
- طیبه ماهروزاده، علی ستاری، زهرا ملکی. «تاثیر داستان های کلیله و دمنه بر مهارت های تفکر انتقادی، استدلال و پرسشگری با استفاده از برنامه p4c ، تربیت اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1398، 14(28)، 95-114.
|
- ابوالقاسم برادران، محمد حسنی، محمد داوودی، علی ستاری. «تربیت اخلاقی علامه طباطبایی»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، دانشگاه امام حسین (ع)،1398، 27(43)، 76-57.
|
- علی ستاری، حجت اله جوانی. «تحلیل مفهوم خودشناسی به مثابه روش تربیتی: کوشش در جهت وحدت بخشیدن به معنا»، اندیشه های نوین تربیتی، دانشگاه الزهرا، 1398، 15(4)، 145-174.
|
- فاطمه شفیعی بهنمیری، طیبه ماهروزاده، علی ستاری. «بررسی تأثیر برنامة فلسفه برای کودکان بر افزایش مهارتهای شناختی دانشآموزان با استفاده از مؤلفههای تربیت اقتصادی سند تحول آموزشوپرورش»، نوآوری های آموزشی، دانشگاه الزهرا،1398، 18(4)، 53-72.
|
- علی ستاری، مریم صفرنواده. «مبانی انسان شناختی پرورش جسمانی کودکان در تربیت اسلامی با تاکید بر نقش بازی های فیزیکی»، علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، دانشگاه امام صادق (ع)، 71398، (12)، 25-5.
|
- علی ستاری. «رویکرد جلال آل احمد در «مدیر مدرسه»: روایتی از برنامه درسی واقع نگر و انتقادی»، پژوهش های تربیتی، دانشگاه خوارزمی،1399، 7 (40)، 157-137.
|
- علی ستاری، روح اله خدابنده لو، معصومه لشگری. «مطالعه روند پژوهشها در مدیریت با تاکید بر مفهوم رهبری و دلالتهای آن در مدیریت و رهبری آموزشی : تجزیه و تحلیل کتابشناختی»، مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، 1399، 13 (2)، 148-121.
|
- لیلا داوودیان، مریم بناهان، علی ستاری. «مقایسه تطبیقی مولفه های تربیت شهروندی در فضای مجازی و حقیقی با نگاهی بر فرصت ها و تهدیدها»، اندیشه های نوین تربیتی، دانشگاه الزهرا، 1399، 16(4)، 183-216.
|
- فریبا حسین محمدی، علی ستاری، هدی السادات محسنی. «بررسی تأثیر داستانهای فکری برگرفته از سیرهی حضرت فاطمه (س) بر رشد اخلاقی دانشآموزان دختر پایهی ششم دبستان در شهرستان شهربابک»، تربیت اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،1400، 16(36)، 137-162.
|
- طیبه ماهروزاده، سوده یاوری، علی ستاری. «تربیت کل گرا و حکمت متعالیه»، خردنامه صدرا، بنیاد حکمت اسلامی صدرا، 1400، 26(3)، 76-63.
|
- علی ستاری. «تمرکز زدایی از برنامه درسی در ایران با تکیه بر مؤلفههای ارزش- باوری و قوانین سند برنامه درسی ملی»، مطالعات برنامه درسی، انجمن علمی مطالعات درسی ایران،1400، 16(62)، 222- 197.
|
- زهره، توازیانی، علی ستاری. «فلسفه برای کودکان در تراز فلسفه و جواز تربیت اسلامی»، دانشگاه علوم رضوی، آموزه های فلسفه اسلامی،1400، 16(29)، 82-57.
|
- بتول شاهی، علی ستاری، مریم بناهان، افسانه نراقی زاده. «واکاوی رویکردها به فلسفه کودکی به منظور شناسایی فلسفه کودکی در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران»، دانشگاه الزهرا، اندیشه های نوین تربیتی، 1400، https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2022.37975.3432
|
- مصطفی زارعی، مهدی منصوری، علی ستاری، احمد فربهی. «نقش رشد خیال در رشد تفکر فلسفی کودکان بر اساس نظرات ملاصدرا»، مجمع عالی حکمت اسلامی، حکمت اسلامی،1400، 8 (4)، 186 – 165.
|
- علی ستاری، مرضیه شاهنوش، پروین صمدی. «مولفه ها و کیفیت ارزشیابی در اسلام» دانشگاه امام حسین (ع)، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 1401، 31(58)، 372-353.
|
- علی ستاری، بتول شاهی. «بررسی مقایسه ای مفهوم سوبژکتیویته دیگری از دیدگاه لاکان و لویناس با تأکید بر دلالت های تربیتی»، انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، فلسفه تربیت، 1401،
|
- معصومه بهاری، علی ستاری، «مقایسه ی تطبیقی زمینه های فلسفی دو داستان حی بن یقظان و رابینسون کروزو»، 1402، 17(43)، 694 - 674.
|
- علی ستاری، فرشته ذوالفقاری، مریم بناهان. «تبیین فلسفی نسبت حیا و حجاب و دلالت های تربیتی آن در تربیت اسلامی»، 1401،
|
- الهام آقایی ابرند آبادی، علی ستاری، جمیله علم الهدی، بهرامی احسان، هادی. «تبیین مدل مفهومی رابطه زبان و تفکر براساس قرآن و استخراج دلالت های تربیتی آن برای پرورش فکری کودکان، دانشگاه امام حسین (ع)، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت،
|
- طیبه اکبری پویانی، علی ستاری، یاسر حکیمی «مردمی سازی آموزش و پرورش، جایگزین دولتی سازی و تجاری سازی؛ از طریق نهاد وقف و نیکوکاری» دانشگاه اصفهان، پژوهشنامه وقف،
|
- نازیلا صالحی، علی ستاری، مریم بناهان، «مقایسه آراء مرتضی مطهری و جان هیک درباره شرور و دلالت های تربیتی آن»، دانشگاه الزهرا، اندیشه های نوین تربیتی،
|