A. Published / under- publish articles
Sotoudehnama, E. & Azimfar, F. ( 2011). The effect of presence versus absence of reading task and the difficulty level on reading strategies use. Porta Linguarum, , 16, 105-121
Sotoudehnama, E. & Asadaian, M. (2011). Effect of gender-oriented content familiarity and test type on reading comprehension. Journal of Teaching Language Studies, 3 (2), 155-178
Sotoudehnama, E, & Ramezanzadeh, A. ( 2011). The effect of oral dialogue journal on Iranian EFL learners’ communicative competence. Journal of English Language Teaching and Learning. , 53 (222), 161-182
ستوده نما، ا.، تقی پور،ف. (1389). ارتباط ميان انگيزه، آکاهی فراشناختی از راهبردهاو مهارت شنيداری زبان آموزان ايرانی. زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا). سال اول، شماره دوم، صص 25-52.
Sotoudehnama, E. & Heidari, M. ( 2011). Iranians’ belief about language learning: The role of sex and language proficiency.Iranian Journal of Applied Language Studies, 3(1), 195-217
Sotoudehnama, E, & Moini, F. ( 2013). The effect of topic bias on the writing proficiency of extrovert/ introvert EFL learners.Journal of English Language Teaching and Learning. , 11, 145-170.
Sotoudehnama, E. & Solgi, F. ( 2013). Nonverbal messages and intercultural communication. Iranian Journal of Applied Language Studies, 5(1), 171-189
Sotoudehnama, E., Marandi, S. & Mehran, P. ( 2012). A quantitative study of Iranian EFL teachers’ beliefs about teaching/ learning culture: A case study. Journal of Teaching English Language and Literature Society of Iran, 6(1), 1-37
Sotoudehnama, E. & Farahanynia, M. (2014). The effect of cognitive task complexity on Iranian EFL learners’ writing linguistic performance across proficiency levels. Journal of Teaching Language Studies, 6 (2), 107-128
ستوده نما، ا.، حسینی اطاقسرایی، س. (1393) رابطه بین منبع کنترل ، اضطراب امتحان و جنسیت با عملکرد شنیداری دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی . مجله زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا). سال ششم،شماره 12، صص57-74.
Sotoudehnama, E. & Molavi, M. (2014). The Effects of Teachers’ Written Comment Types and Iranian EFL Learners’ Attitudes. The Journal of Asia TEFL, 11 (4), 21-5
Sotoudehnama, E, & Maleki Jebelli, F. ( 2014). Massed/Distributed Sentence Writing: Post Tasks of Noticing Activity. Journal of English Language Teaching and Learning , 14, 75-9
ستوده نما، ا.،مرسلی،ن. (1394) تأثیرآموزش واژه ازطریق گروه واژه های متضاد وفاقد ارتباط معنایی بریادگیری فراگیران زبان انگلیسی با لحاظ کردن سطح مهارت زبانی و جنسیت. مجلهجستار های زبانی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس). شماره 22، صص131-151.
Sotoudehnama, E. & Soliemanifard, F. ( 2013). The Effect of Teaching Vocabulary through Synonymous, Semantically Unrelated, and Hyponym Sets on EFL Learners’ Retention. Issues in Language Teaching (ILT), 2(2), 27-56
Sotoudehnama, E., Marandi, S., & Nami, F. ( 2015). CALL teacher professional growth through lesson study practice: an investigation into EFL teachers’ perceptions. Computer Assisted Language Learning, 1-25
ستوده نما، ا.، مرندی، س . و مهران ،پ.(2015). دید گاه های زبان آموزان در مورد مفهوم فرهنگ و باز تاب آن در آموزش زبان انگلیسی . مجله زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا).شماره 17،صص 143-174.
Sotoudehnama, E. & Pilehvari, A. (2016). The Impact of Peer Review on EFL Reviewers' Writing Proficiency. Porta Linguarum
Sotoudehnama, E., Marandi, S. & Eftekhari, M. (2016). Computer-Aided Argument Mapping in an EFL Setting: Does Technology Precede Traditional Paper and Pencil Approach in Developing Critical Thinking? ETR & D-Educational Technology Research and Development, 64(1)
Sotoudehnama, E. & Fathali, S. (2015).The Impact of Guided Writing Practice on the Speaking Proficiency and Attitude of EFL Elementary Learners. The Journal of Teaching Language Skills (JTLS), 7 (1), 1-25
Sotoudehnama, E. & Fakhari, S. (2016). The Impact of MA TEFL Curriculum on Student Teachers’ Self-Efficacy. Journal of English Language Teaching and Learning, 17, 115-146
Sotoudehnama, E. & Hashamdar, M. (2016). Oral Presentation vs Free Discussion: Iranian Intermediate EFL Learners’ Speaking Proficiency and Perception. Applied Research on English Language, 5(2), 211-236
Sotoudehnama, E., Pakzadian, S. & Iravani, H. (2016). University students’ Demotives for Studying in General and Learning English. Iranian Journal of Applied Language Studies 8 (1), 53-90
Sotoudehnama, E. & Morshedian, M. (2016). Training EFL Learners in Self-Regulation of Reading: Implementing an SRL Model. Reading &Writing Quarterly. DOI: 10.1080/10573569.2016.1213147
Sotoudehnama, E., Hemmati, F., Soleimani, H. & Morshedian, M. (2016).The Impact of Guided Writing Practice on the Speaking Proficiency and Attitude of EFL Elementary Learners. The Journal of Teaching Language Skills (JTLS), 32(2), 99-122.
ستوده نما، ا.، سلگی،ف. یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف؟مجله زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا). مجله زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا).شماره 23،صص 105-120.
Sotoudehnam, E. ( 2007). Iranian and American/ English Cultural Differences. Quarterly Journal of Language and Literature, 32
Sotoudehnam, E. ( 2001). On the relationship among motivation, orientation, and the English language proficiency.Quarterly Journal of Language and Literature, 14 (3)
Sotoudehnama, E. & Dehghan, H. ( 2013). The Effect of CALL Software on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension. Iranian Journal of Language Issues,1 (1), 37-55
Sotoudehnama, E. & Maleki Jebelli, F. ( 2015). The Effect of Massed/Distributed Sentence Writing on Perception of EFL Learners: A Qualitative Study. Iranian EFL Journal,11 (3), 80-93
Sotoudehnama, E. & Kolbadinejad, N. ( 2016). ELT in State and Payam-e-Noor Universities: Language Learners’ and Instructors’ Perspectives on Speaking. Iranian EFL Journal,12 (2), 33-57
B. Books written and translated
Sotoudehanma, E., Ahmady, R. . & Agha mohamad Shirazi, Z. ( 1996- 2013)The first and the 12th edition. Economics 3. Samt Publication, Tehran, Iran
Sotoudehnama, E. & Hesabi Dehboneh, M. ( 2012). A Handbook of Mastering Principles of Lanuage Learning and Teaching: 1500 tests. Rahnama Publication. Tehran, Iran
Sotoudehnama, E. & Haghbin, F. ( 2011 ). درآمدی بر مطالعات ترجمه: نظریهها و کاربردها. Translation of “Introducing Translation Studies: Theories and Applications” by Jeremy Munday. Elm Publication, Tehran, Iran
Sotoudehnama, E. & Haghbin, F. ( 2011). نظریههای زبان با نگاهی به سواد انتقادی و آموزش زبان. Translation of “ Theories of Language” by Joan Phillip. Bogh’eh Publication, Tehran, Iran
Sotoudehanma, E. & Ahmady, M.R., ( 2017). English for the students of Economics. Samt Publication, Tehran, Iran
C. Presented in Conferences
Sotoudehnama, E. & Mostakhdemi, S. ( 2008 ). The Relationship between implicit or explicit conjunction and essay writing of Iranian EFL students. Paper presented at “The Fourth Conference on Issues in English Language Teaching in Iran ( IELTI 4)”, Tehran University.
Sotoudehnama, E.& Heidari, M. (2010 ). Relationship between language proficiency level, sex and learners’ beliefs. Paper presented at “The 8th International Conference of Teaching Language and Literature Society of Iran ( TELLSI 8)”, Alzahra University
Sotoudehnama, E.& Dehghan, H. (2010 ). The Effect of CALL on EFL Learners’ Reading Comprehension and Attitude. Paper presented at “The 8th International Conference of Teaching Language and Literature Society of Iran ( TELLSI 8)”, Alzahra University
Sotoudehnama, E. ( 2004). Dialogue of Civilizations: The IUM ‘s Attitiudes toward America/ England as L2 Community. Paper presented at “The First Conference on Issues in English Language Teaching in Iran ( IELTI 1)”, Tehran University
Sotoudehnama, E.& Maleki Jebelli, F. (2013 ). Massed/ Distributed sentence writing: Post task of noticing activity. Paper presented at “The 11th International Conference of Teaching Language and Literature Society of Iran ( TELLSI 11)”, Tehran Institute of Higher Education, Mashhad, Iran
Sotoudehnama, E.& Maleki Jebelli, F. (2013 ). The Effect of Massed/Distributed Sentence Writing on Perception of EFL Learners: A Qualitative Study. Paper presented at “Issues in Language Teaching in Iran (IELTI-7)”, Tehran University, Tehran, Iran
Sotoudehnama, E.& Ghorbanzadeh, Z. (2015 ). The effects of cooperative versus non-cooperative activities on EFL students’motivation and proficiency in Afghanistan. Paper presented at “The First National Postgraduate Conference on Applied Linguistics”, Alzahra University, Tehran, Iran
Sotoudehnama, E.& Kolbadinejad, N. (2015). The effect of different educatioinal systems on language learners’ communicative competence and autonomy. Paper presented at “The First National Postgraduate Conference on Applied Linguistics”, Alzahra University,Tehran, Iran
:Dissertations and theses supervised and advised
سوابق پژوهشی:
الف: راهنمایی پاياننامه:
ردیف
|
نام پایان نامه
|
نام دانشجو
|
تاریخ دفاع
|
1
|
نقش حروف ربط چه به صورت تلويح و چه بصورت صريح در توانايي نوشتاري زبان آموزان ايراني
|
سميه مستخدمي
|
29/6/85
|
2
|
بررسي تأثير وجود يا عدم وجود فعاليت خواندن و سطح دشواري فعاليت خواندن بر استفاده از راهبردهاي خواندن توسط فراگيران ايراني زبان انگليسي
|
فرشته عظيمفر
|
7/7/86
|
3
|
بررسي رابطه بينانگيزه، آگاهي استراتژيهاي فراشناختي مهارت شنيداري و مهارت شنيداري زبان آموزان ايراني زبان انگليسي
|
فاطمه تقيپور
|
7/7/86
|
4
|
تأثير روزانه نويسي گفتگويي شفاهي توانش ارتباطي فراگيران زبان انگليسي ايراني
|
اكرم رمضانزاده
|
23/10/87
|
5
|
ارتباط منبع كنترل، اضطراب و جنسيت با عملكرد شينداري دانشجويان ايراني زبان انگليسي
|
سميه حسيني اطاقسرايي
|
1/7/88
|
6
|
رابطه سطح مهارت زباني و جنسيت با باورهاي زبان آموزان در مورد يادگيري زبان
|
مريم حيدري
|
6/7/88
|
7
|
اثر استفاده از نرم افزار خواندن بر درک مطلب تافل و نگرش زبان آموزان ايراني
|
حميده دهقان
|
8/7/88
|
8
|
رابطه میان نوع فعالیت و راهبردهای ارتباط محاوره ای در میان انگلیسی آموزان ایرانی
|
بی آینا شامیریان
|
6/7/88
|
9
|
تأثير آموزش انتقادی همراه با اینترنت بر انگیزه و خواندن انتقادی فراگیران
|
ثریا نوروزی
|
18/12/88
|
10
|
نقش جنسیت و آشنایی با موضوع در درک مطلب خواندن فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
|
مرجان اسدیان
|
13/7/88
|
11
|
تأثير جانبدارانه بر مهارت نگارشي زبان آموزان ايراني برونگرا / درون گراي زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي در سطح بالا/ پائين مهارت نگارشي
|
فاطمه معيني
|
21/12/89
|
12
|
بررسي رابطه استقلال، خلاقيت و مهارت زباني سپاري فراگيران زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي
|
فیروزه باغبان شميراني
|
6/7/90
|
13
|
تأثير پيچيدگي ذهني فعاليت بر عملكرد زباني نوشتاري زبان آموزانايراني زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي به لحاظ سطح مهارت نوشتاري
|
مهسا فراهاني نيا
|
9/7/90
|
14
|
تأثيرآموزش وازه از طريق گروه وازگان متضاد و فاقد ارتباط معنايي بر يادگيري فراگيران ايراني زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي با لحاظ کردن سطح مهارت زباني و جنسيت
|
ناهید مرسلی
|
9/12/90
|
15
|
تأثيرتصحيح همکلاسي بر مهارت نوشتاري خود مصحص ايراني زبان انگليسي
|
افسانه پیله وری
|
13/12/90
|
16
|
مطالعه کيفي ارتباط غير کلامي معلم و کيفيت زبان آموزي فراگيرندگان ايراني
|
آزاده حاجی کریم
|
16/12/90
|
17
|
تأثيرتدريس واژه ها از طريق گروه واژه هاي مترادف ، فاقد ارتباط معنايي، و داراي شمول معنايي بر بياد سپاري فراگيران ايراني زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي
|
فايزه سلیمانی فرد
|
9/7/90
|
18
|
تأثير آموزش واژگان از طریق ریشه شناسی و ارائه لغات مترادف بر یادگیری دانش واژگانی دانشجویان ایرانی
|
فرزانه سلگی
|
23/12/91
|
19
|
بررسی کیفی عقاید مدرسین زبان انگلیسی ایرانی درباره تدریس و یادگیری فرهنگ
|
پریسا مهران
|
27/6/91
|
20
|
میزان و دلایل استفاده ی مدرسان از زبان اول در کلاس های آموزش زبان خارجی در ایران
|
نوروزی زاده
|
10/7/92
|
21
|
اثر انواع یادداشت های اصلاحی معلمان بر ترجیحات و باز نگری دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی در دیدگاه نگارش محور
|
مریم مولوی
|
29/11/92
|
22
|
تأثير جمله نویسی متراکم/پراکنده به عنوان تکالیف پس توجه دهنده بر دانش تولیدی واژگانی فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران
|
فتانه ملکی جبلی
|
20/12/92
|
23
|
بررسی تاثیر تمرین مهارت نوشتاری به صورت کنترل شده بر روی مهارت شفاهی دانش آموزان زبان انگلیسی
|
سمیه فتحعلی
|
29/6/93
|
24
|
ارائه شفاهی در مقابل بحث آزاد:مهارت گفتاری و درک زبان آموزان انگلیسی
|
مریم حشمدار
|
23/12/93
|
25
|
تاثیر کلاسهای ارشد آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه بر کار آمدی مدرسان آینده در ایران
|
فخاری
|
23/12/93
|
26
|
تاثیر سیستمهای آموزشی متفاوت ( دانشگاه دولتی در مقابل پیام نور) بر توانش کلامی و استقلال دانش آموزان زبان انگلیسی
|
کلبادی
|
11/12/93
|
27
|
تاثیر فعالیت های گروهی و فردی بر انگیزه و مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان افغانستان
|
قربان زاده
|
8/10/93
|
28
|
تاثیر انواع مختلف فعالیت (تبادل اطلاعات، تبادل استدلال، و تبادل عقیده) بر استراتژیهای یادگیری زبان و تفکر نقادانه زبان آموزان ایرانی در سطح متوسط زبان انگلیسی
|
فریزاد فر
|
94/6/23
|
29
|
تاثیر پیچیدگی ذهنی فعالیت بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
|
نسرین
ثنا جو
|
94/8/25
|
30
|
تاثیر استفاده از نمودار استدلالی بر مهارتهای تفکر انتقادی، به یاد آوردن و درک مطلب فرا گیران ایرانی زبان انگلیسی
|
مریم افتخاری
(دکتری)
|
17/12/94
|
31
|
هویت محقق در مجلات زبانشناسی کاربردی از طریق تحلیل گفتمان انتقادی
|
سپیده رحیم پور
(دکتری)مشترک
|
19/8/94
|
32
|
بررسی تاثیر استفاده از فن آوری، تفکر، و تعامل بر دانش یادگیری آموزگاران زبان انگلیسی: ارائه ی مدلCALLPK
|
فاطمه نامی
(دکتری)مشترک
|
22/2/94
|
33
|
ارتباط بین هوش معنوی، هوش های چند گانه و استراتژی های آموزش زبان انگلیسی: مطالعه موردی در اهداف یادگیری زبان
|
زهره بابا زاده
|
15/6/95
|
34
|
تاثیر ارزیابی مستمر بر خود تنظیمی و تفکر انتقادی زبان آموزان انگلیسی
|
فاطمه جعفری
|
/11/9512
|
35
|
انگیزه ی یادگیری زبان دانشجویان رشته های غیر زبان انگلیسی ایرانی: تدوین یک الگو
|
سارا سادات پاکزادیان
(دکتری)
|
18/2/96
|
36
|
خواندن محدود
|
زهرا اسدی زرمهری
|
20/9/96
|
پایان نامه های در حال انجام:
ردیف
|
پایان نامه
|
نام دانشجو
|
تاریخ دفاع
|
1
|
خود ارزیابی اساتید آموزش زبان انگلیسی در مقابل ارزیابی دانشجویانشان از خود کار آمدی آموزشی: بررسی نظرات اساتید دانشگاه ایران
|
حکیمه پور جمال
|
|
2
|
آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان نا رسا خوان ایرانی: مطا لعه موردی
|
محمد زاده
|
|
3
|
ژورنالنویسی سنتی و بلاگ نویسی : صحت، روانی و پیچیدگی در گفتار و نوشتار زبان آموزان انگلیسی
|
تیمور نژاد
|
|
4
|
آموزش به کمک فناوری
|
لطیفی
|
|
5
|
تاثیر محدود خواندن بر یادگیری واژگان فراوانی متوسط در میان زبان آموزان ایرانی
|
اسدی
|
|
6
|
تاثیر یادگیری کاربرد شناسی بینا زبان از طریق پادکست و وادکست بر انگیزه کاربرد شناسی و یاد گیری کاربرد شناسی فراگیران سطح متوسط انگلیسی به عنوان زبان بیگانه
|
بوجاری
|
|
7
|
تاثیر اولین برخورد مدرس زبان انگلیسی بر فرا گیران زبان: ویزگی ها ، اجزا و عدم/ ادامه
|
قاضی مرادی
|
|
8
|
نقش تصحیح در گفتگوی فردی و اجتماعی بر صحت، روانی و پیچیدگی کلام و خود تنظیمی
|
قیصری
|
|
ب: مشاوره پاياننامه
ردیف
|
نام پایان نامه
|
نام دانشجو
|
تاریخ دفاع
|
1
|
تأثير متون زبان اصلي برانگيزه زبان آموزان ايراني (با تأكيد بر زبان آموزان پايه سوم دبيرستان)
|
خديجه كريمي
|
29/6/83
|
2
|
تأثير متون عمومي و تخصصي و آموزش آگاهانه استراتژيها بر درك مطلب زبان آموزان
|
فاطمه مددي
|
8/12/84
|
3
|
تأثير تصاویر تفسیری چند رسانه ای بر یاد گیری واژگان دانش آموزان خارجی
|
مائده صالحی فر
|
28/6/85
|
4
|
بررسی آگاهی فرا شناختی زبان آموزان ایرانی از راهبرد های خواندن متون اینترنتی
|
شبنم مختار نیا
|
16/12/85
|
5
|
تأثير نقشه مفهومی بر موفقیت در خواندن و خود تنظیمی زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
|
اعظم پور محمدی
|
23/12/85
|
6
|
بررسی چگونگی آشکار سازی فرهنگ پزشکی طی رویدادهای زبان آموزی متغیر انگلیسی در اجتماعات کلاسی زبان تخصصی (2) و حضور در بخشهای بیمارستانی توسط دانشجویان پزشکی
|
معصومه شعبان زاده گلسفیدی
|
20/12/86
|
7
|
بررسي حس كارايي معلم و آگاهي معلمين از آموزش نقادانه در آموزش زبان انگليسي
|
مهسا ايزدي نيا
|
15/4/87
|
8
|
تأثير درسهاي اينترنتي خواندن بر درك مطلب، انگيزه و استقلال در يادگيري زبان آموزان خارجي
|
پري ناز امامي كيا
|
19/12/88
|
9
|
بررسی ارتباط ميان هوش عاطفي و فنون يادگيري زبان
|
فاطمه مرادي
|
12/7/88
|
10
|
ارزیابی ابعاد واژه های فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی در سطوح مختلف مهارت خواندن
|
فروغ بابا ملکی
|
16/12/88
|
11
|
مطالعه نقاد قوم شناسانه بدون ارزیابی یادگیری زبان از طریق فعالیتهای تولید علم و سلامت حضور
|
فهیمه سادات کمالی
|
27/8/88
|
12
|
مطالعه ی تصاویر ذهنی معلمانEFLاز کلاسهای زبان انگلیسی: تجزیه و تحلیل استعارات
|
سعیده سادات هاشمی
|
23/10/88
|
13
|
تأثير ارتباط کامپیوتری غیر همزمان بر روی نگارش زبان آموزان ایرانی
|
سمیرا عبدالحسینی روزبهانی
|
13/7/88
|
14
|
احتمال انتقال آگاهی فرازبان شناختی زبان دوم بر روی عملکرد نوشتاری زبان اول زبان آموزان ایرانی: فواید دوزبانگی
|
سمانه عابدی
|
8/7/88
|
15
|
تأثير فعاليتهاي آگاهي برانگيزنده در خواندن گسترده بر صحت نگارش فراگيران
|
پروين محيطيان
|
5/10/89
|
16
|
تأثير خواندن،گوش دادن و خوانده توأمان و گوش دادن در یادگیری ضمنی واژگان در زبان آموزان ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
|
گیتی مرتضوی سرمد
|
2/12/90
|
17
|
کارایی کاربرد پیامک به عنوان ابزار آموزشی برای پشتیبانی از یادگیری ترکیبات هم آیی توسط زبان آموزان ایرانی
|
نسیم موحدی فر
|
23/12/91
|
18
|
بررسی نیازهای زبانی دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی و اقتصاد
|
سیدی
|
21/12/91
|
19
|
تأثير تفکر نقادانه زبان آموزان ایرانی بر عملکرد آنها در نگارش تلفیقی
|
سارا ابوالمعصومی
|
26/12/91
|
20
|
مقایسه تأثير تمرین های آگاهی دهنده در مقابل تمرین های اضافه بر روی مهارت گرامری زبان آموزان ایرانی
|
نوری
|
26/12/91
|
21
|
سواد رسانه در شکل گیری فراگیری زبان انگلیسی
|
ماری ویرجینیا ری احمدی
(دکتری)
|
24/12/92
|
22
|
چالشها و دستاوردهای دوره ی آنلاین تربیت معلم با هدف آموزش زبان به کمک فناوری
|
فاطمه هدایتی
(دکتری)
|
30/6/92
|
23
|
تأثيرپیامک بر یادگیری گرامر زبان آموزان ایرانی
|
مونا حجازی موغاری
|
25/12/92
|
24
|
بررسی امپریالیسم زبانی از منظر زبان آموزان و متخصصین ایرانی آموزش زبان انگلیسی
|
رضوان شریعتی
|
19/12/93
|
25
|
تاثیر آموزش تفکر خلاق بر توانایی نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی: بررسی پیچیدگیهای لغوی و نحوی با محدودیت زمانی و بدون محدودیت زمانی
|
لیلا صیدی نژاد
|
19/12/93
|
26
|
مطالعه تطبیقی میان تک زبانه ها و دو زبانه ها در بکار گیری راهبردهای یادگیری لغت در بافت خارجی
|
آسیه ورمزیار
|
20/12/93
|
27
|
بررسی ارتباط میان هوش هیجانی و فرا نقش تجربی از منظر هلیدی
|
سیده ریحانه حسینی
|
9/12/93
|
28
|
مقایسه تاثیرات بازخوردفرا زبانی و باز خورد غیر مستقیم در آموزش نگارش از طریق گوگل درایو در مقابل آموزش رو در رو بر عملکرد نوشتاری و اضطراب نوشتاری زبان آموزان ایرانی
|
سید رضایی
|
93/10/22
|
29
|
انتخاب زبانی زبان آموزان آذری زبان ایرانی در کد گردانی،بررسی تاثیر جنسیت زبان آموزان
|
الناز نیرومندی
|
13/7/94
|
30
|
تاثیر روش خواندن مبسوط بر درستی گرامر و سطح اضطراب نوشتن زبان خارجی میان زبان آموزان ایرانی
|
نظری
|
17/12/94
|
31
|
راز لحظه های سکوت: دلایل پنهان سکوت دانشجویان ارشد آموزش زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه های ایران
|
نگار صلصالی
|
18/12/94
|
32
|
هوش عاطفی: خواندن داستان های انگلیسی با موضوعات مثبت و منفی و بیاد سپاری آنها
|
سما نه زارع
|
29/6/96
|
33
|
فعالسازی آگاهی فراشناختی زبان آموزان ایرانی در کلاس مهارت- های شفاهی
|
زهرا شفیعی نژاد
|
28/6/96
|
A. Published / under- publish articles
Sotoudehnama, E. & Azimfar, F. ( 2011). The effect of presence versus absence of reading task and the difficulty level on reading strategies use. Porta Linguarum, , 16, 105-121
Sotoudehnama, E. & Asadaian, M. (2011). Effect of gender-oriented content familiarity and test type on reading comprehension. Journal of Teaching Language Studies, 3 (2), 155-178
Sotoudehnama, E, & Ramezanzadeh, A. ( 2011). The effect of oral dialogue journal on Iranian EFL learners’ communicative competence. Journal of English Language Teaching and Learning. , 53 (222), 161-182
ستوده نما، ا.، تقی پور،ف. (1389). ارتباط ميان انگيزه، آکاهی فراشناختی از راهبردهاو مهارت شنيداری زبان آموزان ايرانی. زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا). سال اول، شماره دوم، صص 25-52.
Sotoudehnama, E. & Heidari, M. ( 2011). Iranians’ belief about language learning: The role of sex and language proficiency.Iranian Journal of Applied Language Studies, 3(1), 195-217
Sotoudehnama, E, & Moini, F. ( 2013). The effect of topic bias on the writing proficiency of extrovert/ introvert EFL learners.Journal of English Language Teaching and Learning. , 11, 145-170.
Sotoudehnama, E. & Solgi, F. ( 2013). Nonverbal messages and intercultural communication. Iranian Journal of Applied Language Studies, 5(1), 171-189
Sotoudehnama, E., Marandi, S. & Mehran, P. ( 2012). A quantitative study of Iranian EFL teachers’ beliefs about teaching/ learning culture: A case study. Journal of Teaching English Language and Literature Society of Iran, 6(1), 1-37
Sotoudehnama, E. & Farahanynia, M. (2014). The effect of cognitive task complexity on Iranian EFL learners’ writing linguistic performance across proficiency levels. Journal of Teaching Language Studies, 6 (2), 107-128
ستوده نما، ا.، حسینی اطاقسرایی، س. (1393) رابطه بین منبع کنترل ، اضطراب امتحان و جنسیت با عملکرد شنیداری دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی . مجله زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا). سال ششم،شماره 12، صص57-74.
Sotoudehnama, E. & Molavi, M. (2014). The Effects of Teachers’ Written Comment Types and Iranian EFL Learners’ Attitudes. The Journal of Asia TEFL, 11 (4), 21-5
Sotoudehnama, E, & Maleki Jebelli, F. ( 2014). Massed/Distributed Sentence Writing: Post Tasks of Noticing Activity. Journal of English Language Teaching and Learning , 14, 75-9
ستوده نما، ا.،مرسلی،ن. (1394) تأثیرآموزش واژه ازطریق گروه واژه های متضاد وفاقد ارتباط معنایی بریادگیری فراگیران زبان انگلیسی با لحاظ کردن سطح مهارت زبانی و جنسیت. مجلهجستار های زبانی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس). شماره 22، صص131-151.
Sotoudehnama, E. & Soliemanifard, F. ( 2013). The Effect of Teaching Vocabulary through Synonymous, Semantically Unrelated, and Hyponym Sets on EFL Learners’ Retention. Issues in Language Teaching (ILT), 2(2), 27-56
Sotoudehnama, E., Marandi, S., & Nami, F. ( 2015). CALL teacher professional growth through lesson study practice: an investigation into EFL teachers’ perceptions. Computer Assisted Language Learning, 1-25
ستوده نما، ا.، مرندی، س . و مهران ،پ.(2015). دید گاه های زبان آموزان در مورد مفهوم فرهنگ و باز تاب آن در آموزش زبان انگلیسی . مجله زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا).شماره 17،صص 143-174.
Sotoudehnama, E. & Pilehvari, A. (2016). The Impact of Peer Review on EFL Reviewers' Writing Proficiency. Porta Linguarum
Sotoudehnama, E., Marandi, S. & Eftekhari, M. (2016). Computer-Aided Argument Mapping in an EFL Setting: Does Technology Precede Traditional Paper and Pencil Approach in Developing Critical Thinking? ETR & D-Educational Technology Research and Development, 64(1)
Sotoudehnama, E. & Fathali, S. (2015).The Impact of Guided Writing Practice on the Speaking Proficiency and Attitude of EFL Elementary Learners. The Journal of Teaching Language Skills (JTLS), 7 (1), 1-25
Sotoudehnama, E. & Fakhari, S. (2016). The Impact of MA TEFL Curriculum on Student Teachers’ Self-Efficacy. Journal of English Language Teaching and Learning, 17, 115-146
Sotoudehnama, E. & Hashamdar, M. (2016). Oral Presentation vs Free Discussion: Iranian Intermediate EFL Learners’ Speaking Proficiency and Perception. Applied Research on English Language, 5(2), 211-236
Sotoudehnama, E., Pakzadian, S. & Iravani, H. (2016). University students’ Demotives for Studying in General and Learning English. Iranian Journal of Applied Language Studies 8 (1), 53-90
Sotoudehnama, E. & Morshedian, M. (2016). Training EFL Learners in Self-Regulation of Reading: Implementing an SRL Model. Reading &Writing Quarterly. DOI: 10.1080/10573569.2016.1213147
Sotoudehnama, E., Hemmati, F., Soleimani, H. & Morshedian, M. (2016).The Impact of Guided Writing Practice on the Speaking Proficiency and Attitude of EFL Elementary Learners. The Journal of Teaching Language Skills (JTLS), 32(2), 99-122.
ستوده نما، ا.، سلگی،ف. یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف؟مجله زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا). مجله زبان پژوهی( مجله علمی – پژوهشی دانشگاه الزهرا).شماره 23،صص 105-120.
Sotoudehnam, E. ( 2007). Iranian and American/ English Cultural Differences. Quarterly Journal of Language and Literature, 32
Sotoudehnam, E. ( 2001). On the relationship among motivation, orientation, and the English language proficiency.Quarterly Journal of Language and Literature, 14 (3)
Sotoudehnama, E. & Dehghan, H. ( 2013). The Effect of CALL Software on Iranian EFL Learners’ Reading Comprehension. Iranian Journal of Language Issues,1 (1), 37-55
Sotoudehnama, E. & Maleki Jebelli, F. ( 2015). The Effect of Massed/Distributed Sentence Writing on Perception of EFL Learners: A Qualitative Study. Iranian EFL Journal,11 (3), 80-93
Sotoudehnama, E. & Kolbadinejad, N. ( 2016). ELT in State and Payam-e-Noor Universities: Language Learners’ and Instructors’ Perspectives on Speaking. Iranian EFL Journal,12 (2), 33-57
B. Books written and translated
Sotoudehanma, E., Ahmady, R. . & Agha mohamad Shirazi, Z. ( 1996- 2013)The first and the 12th edition. Economics 3. Samt Publication, Tehran, Iran
Sotoudehnama, E. & Hesabi Dehboneh, M. ( 2012). A Handbook of Mastering Principles of Lanuage Learning and Teaching: 1500 tests. Rahnama Publication. Tehran, Iran
Sotoudehnama, E. & Haghbin, F. ( 2011 ). درآمدی بر مطالعات ترجمه: نظریهها و کاربردها. Translation of “Introducing Translation Studies: Theories and Applications” by Jeremy Munday. Elm Publication, Tehran, Iran
Sotoudehnama, E. & Haghbin, F. ( 2011). نظریههای زبان با نگاهی به سواد انتقادی و آموزش زبان. Translation of “ Theories of Language” by Joan Phillip. Bogh’eh Publication, Tehran, Iran
Sotoudehanma, E. & Ahmady, M.R., ( 2017). English for the students of Economics. Samt Publication, Tehran, Iran
C. Presented in Conferences
Sotoudehnama, E. & Mostakhdemi, S. ( 2008 ). The Relationship between implicit or explicit conjunction and essay writing of Iranian EFL students. Paper presented at “The Fourth Conference on Issues in English Language Teaching in Iran ( IELTI 4)”, Tehran University.
Sotoudehnama, E.& Heidari, M. (2010 ). Relationship between language proficiency level, sex and learners’ beliefs. Paper presented at “The 8th International Conference of Teaching Language and Literature Society of Iran ( TELLSI 8)”, Alzahra University
Sotoudehnama, E.& Dehghan, H. (2010 ). The Effect of CALL on EFL Learners’ Reading Comprehension and Attitude. Paper presented at “The 8th International Conference of Teaching Language and Literature Society of Iran ( TELLSI 8)”, Alzahra University
Sotoudehnama, E. ( 2004). Dialogue of Civilizations: The IUM ‘s Attitiudes toward America/ England as L2 Community. Paper presented at “The First Conference on Issues in English Language Teaching in Iran ( IELTI 1)”, Tehran University
Sotoudehnama, E.& Maleki Jebelli, F. (2013 ). Massed/ Distributed sentence writing: Post task of noticing activity. Paper presented at “The 11th International Conference of Teaching Language and Literature Society of Iran ( TELLSI 11)”, Tehran Institute of Higher Education, Mashhad, Iran
Sotoudehnama, E.& Maleki Jebelli, F. (2013 ). The Effect of Massed/Distributed Sentence Writing on Perception of EFL Learners: A Qualitative Study. Paper presented at “Issues in Language Teaching in Iran (IELTI-7)”, Tehran University, Tehran, Iran
Sotoudehnama, E.& Ghorbanzadeh, Z. (2015 ). The effects of cooperative versus non-cooperative activities on EFL students’motivation and proficiency in Afghanistan. Paper presented at “The First National Postgraduate Conference on Applied Linguistics”, Alzahra University, Tehran, Iran
Sotoudehnama, E.& Kolbadinejad, N. (2015). The effect of different educatioinal systems on language learners’ communicative competence and autonomy. Paper presented at “The First National Postgraduate Conference on Applied Linguistics”, Alzahra University,Tehran, Iran
:Dissertations and theses supervised and advised
سوابق پژوهشی:
الف: راهنمایی پاياننامه:
ردیف
|
نام پایان نامه
|
نام دانشجو
|
تاریخ دفاع
|
1
|
نقش حروف ربط چه به صورت تلويح و چه بصورت صريح در توانايي نوشتاري زبان آموزان ايراني
|
سميه مستخدمي
|
29/6/85
|
2
|
بررسي تأثير وجود يا عدم وجود فعاليت خواندن و سطح دشواري فعاليت خواندن بر استفاده از راهبردهاي خواندن توسط فراگيران ايراني زبان انگليسي
|
فرشته عظيمفر
|
7/7/86
|
3
|
بررسي رابطه بينانگيزه، آگاهي استراتژيهاي فراشناختي مهارت شنيداري و مهارت شنيداري زبان آموزان ايراني زبان انگليسي
|
فاطمه تقيپور
|
7/7/86
|
4
|
تأثير روزانه نويسي گفتگويي شفاهي توانش ارتباطي فراگيران زبان انگليسي ايراني
|
اكرم رمضانزاده
|
23/10/87
|
5
|
ارتباط منبع كنترل، اضطراب و جنسيت با عملكرد شينداري دانشجويان ايراني زبان انگليسي
|
سميه حسيني اطاقسرايي
|
1/7/88
|
6
|
رابطه سطح مهارت زباني و جنسيت با باورهاي زبان آموزان در مورد يادگيري زبان
|
مريم حيدري
|
6/7/88
|
7
|
اثر استفاده از نرم افزار خواندن بر درک مطلب تافل و نگرش زبان آموزان ايراني
|
حميده دهقان
|
8/7/88
|
8
|
رابطه میان نوع فعالیت و راهبردهای ارتباط محاوره ای در میان انگلیسی آموزان ایرانی
|
بی آینا شامیریان
|
6/7/88
|
9
|
تأثير آموزش انتقادی همراه با اینترنت بر انگیزه و خواندن انتقادی فراگیران
|
ثریا نوروزی
|
18/12/88
|
10
|
نقش جنسیت و آشنایی با موضوع در درک مطلب خواندن فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
|
مرجان اسدیان
|
13/7/88
|
11
|
تأثير جانبدارانه بر مهارت نگارشي زبان آموزان ايراني برونگرا / درون گراي زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي در سطح بالا/ پائين مهارت نگارشي
|
فاطمه معيني
|
21/12/89
|
12
|
بررسي رابطه استقلال، خلاقيت و مهارت زباني سپاري فراگيران زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي
|
فیروزه باغبان شميراني
|
6/7/90
|
13
|
تأثير پيچيدگي ذهني فعاليت بر عملكرد زباني نوشتاري زبان آموزان ايراني زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي به لحاظ سطح مهارت نوشتاري
|
مهسا فراهاني نيا
|
9/7/90
|
14
|
تأثير آموزش وازه از طريق گروه وازگان متضاد و فاقد ارتباط معنايي بر يادگيري فراگيران ايراني زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي با لحاظ کردن سطح مهارت زباني و جنسيت
|
ناهید مرسلی
|
9/12/90
|
15
|
تأثير تصحيح همکلاسي بر مهارت نوشتاري خود مصحص ايراني زبان انگليسي
|
افسانه پیله وری
|
13/12/90
|
16
|
مطالعه کيفي ارتباط غير کلامي معلم و کيفيت زبان آموزي فراگيرندگان ايراني
|
آزاده حاجی کریم
|
16/12/90
|
17
|
تأثير تدريس واژه ها از طريق گروه واژه هاي مترادف ، فاقد ارتباط معنايي، و داراي شمول معنايي بر بياد سپاري فراگيران ايراني زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي
|
فايزه سلیمانی فرد
|
9/7/90
|
18
|
تأثير آموزش واژگان از طریق ریشه شناسی و ارائه لغات مترادف بر یادگیری دانش واژگانی دانشجویان ایرانی
|
فرزانه سلگی
|
23/12/91
|
19
|
بررسی کیفی عقاید مدرسین زبان انگلیسی ایرانی درباره تدریس و یادگیری فرهنگ
|
پریسا مهران
|
27/6/91
|
20
|
میزان و دلایل استفاده ی مدرسان از زبان اول در کلاس های آموزش زبان خارجی در ایران
|
نوروزی زاده
|
10/7/92
|
21
|
اثر انواع یادداشت های اصلاحی معلمان بر ترجیحات و باز نگری دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی در دیدگاه نگارش محور
|
مریم مولوی
|
29/11/92
|
22
|
تأثير جمله نویسی متراکم/پراکنده به عنوان تکالیف پس توجه دهنده بر دانش تولیدی واژگانی فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران
|
فتانه ملکی جبلی
|
20/12/92
|
23
|
بررسی تاثیر تمرین مهارت نوشتاری به صورت کنترل شده بر روی مهارت شفاهی دانش آموزان زبان انگلیسی
|
سمیه فتحعلی
|
29/6/93
|
24
|
ارائه شفاهی در مقابل بحث آزاد:مهارت گفتاری و درک زبان آموزان انگلیسی
|
مریم حشمدار
|
23/12/93
|
25
|
تاثیر کلاسهای ارشد آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه بر کار آمدی مدرسان آینده در ایران
|
فخاری
|
23/12/93
|
26
|
تاثیر سیستمهای آموزشی متفاوت ( دانشگاه دولتی در مقابل پیام نور) بر توانش کلامی و استقلال دانش آموزان زبان انگلیسی
|
کلبادی
|
11/12/93
|
27
|
تاثیر فعالیت های گروهی و فردی بر انگیزه و مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان افغانستان
|
قربان زاده
|
8/10/93
|
28
|
تاثیر انواع مختلف فعالیت (تبادل اطلاعات، تبادل استدلال، و تبادل عقیده) بر استراتژیهای یادگیری زبان و تفکر نقادانه زبان آموزان ایرانی در سطح متوسط زبان انگلیسی
|
فریزاد فر
|
94/6/23
|
29
|
تاثیر پیچیدگی ذهنی فعالیت بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
|
نسرین
ثنا جو
|
94/8/25
|
30
|
تاثیر استفاده از نمودار استدلالی بر مهارتهای تفکر انتقادی، به یاد آوردن و درک مطلب فرا گیران ایرانی زبان انگلیسی
|
مریم افتخاری
(دکتری)
|
17/12/94
|
31
|
هویت محقق در مجلات زبانشناسی کاربردی از طریق تحلیل گفتمان انتقادی
|
سپیده رحیم پور
(دکتری)مشترک
|
19/8/94
|
32
|
بررسی تاثیر استفاده از فن آوری، تفکر، و تعامل بر دانش یادگیری آموزگاران زبان انگلیسی: ارائه ی مدل CALLPK
|
فاطمه نامی
(دکتری)مشترک
|
22/2/94
|
33
|
ارتباط بین هوش معنوی، هوش های چند گانه و استراتژی های آموزش زبان انگلیسی: مطالعه موردی در اهداف یادگیری زبان
|
زهره بابا زاده
|
15/6/95
|
34
|
تاثیر ارزیابی مستمر بر خود تنظیمی و تفکر انتقادی زبان آموزان انگلیسی
|
فاطمه جعفری
|
/11/9512
|
35
|
انگیزه ی یادگیری زبان دانشجویان رشته های غیر زبان انگلیسی ایرانی: تدوین یک الگو
|
سارا سادات پاکزادیان
(دکتری)
|
18/2/96
|
36
|
خواندن محدود
|
زهرا اسدی زرمهری
|
20/9/96
|
پایان نامه های در حال انجام:
ردیف
|
پایان نامه
|
نام دانشجو
|
تاریخ دفاع
|
1
|
خود ارزیابی اساتید آموزش زبان انگلیسی در مقابل ارزیابی دانشجویانشان از خود کار آمدی آموزشی: بررسی نظرات اساتید دانشگاه ایران
|
حکیمه پور جمال
|
|
2
|
آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان نا رسا خوان ایرانی: مطا لعه موردی
|
محمد زاده
|
|
3
|
ژورنالنویسی سنتی و بلاگ نویسی : صحت، روانی و پیچیدگی در گفتار و نوشتار زبان آموزان انگلیسی
|
تیمور نژاد
|
|
4
|
آموزش به کمک فناوری
|
لطیفی
|
|
5
|
تاثیر محدود خواندن بر یادگیری واژگان فراوانی متوسط در میان زبان آموزان ایرانی
|
اسدی
|
|
6
|
تاثیر یادگیری کاربرد شناسی بینا زبان از طریق پادکست و وادکست بر انگیزه کاربرد شناسی و یاد گیری کاربرد شناسی فراگیران سطح متوسط انگلیسی به عنوان زبان بیگانه
|
بوجاری
|
|
7
|
تاثیر اولین برخورد مدرس زبان انگلیسی بر فرا گیران زبان: ویزگی ها ، اجزا و عدم/ ادامه
|
قاضی مرادی
|
|
8
|
نقش تصحیح در گفتگوی فردی و اجتماعی بر صحت، روانی و پیچیدگی کلام و خود تنظیمی
|
قیصری
|
|
ب: مشاوره پاياننامه
ردیف
|
نام پایان نامه
|
نام دانشجو
|
تاریخ دفاع
|
1
|
تأثير متون زبان اصلي برانگيزه زبان آموزان ايراني (با تأكيد بر زبان آموزان پايه سوم دبيرستان)
|
خديجه كريمي
|
29/6/83
|
2
|
تأثير متون عمومي و تخصصي و آموزش آگاهانه استراتژيها بر درك مطلب زبان آموزان
|
فاطمه مددي
|
8/12/84
|
3
|
تأثير تصاویر تفسیری چند رسانه ای بر یاد گیری واژگان دانش آموزان خارجی
|
مائده صالحی فر
|
28/6/85
|
4
|
بررسی آگاهی فرا شناختی زبان آموزان ایرانی از راهبرد های خواندن متون اینترنتی
|
شبنم مختار نیا
|
16/12/85
|
5
|
تأثير نقشه مفهومی بر موفقیت در خواندن و خود تنظیمی زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
|
اعظم پور محمدی
|
23/12/85
|
6
|
بررسی چگونگی آشکار سازی فرهنگ پزشکی طی رویدادهای زبان آموزی متغیر انگلیسی در اجتماعات کلاسی زبان تخصصی (2) و حضور در بخشهای بیمارستانی توسط دانشجویان پزشکی
|
معصومه شعبان زاده گلسفیدی
|
20/12/86
|
7
|
بررسي حس كارايي معلم و آگاهي معلمين از آموزش نقادانه در آموزش زبان انگليسي
|
مهسا ايزدي نيا
|
15/4/87
|
8
|
تأثير درسهاي اينترنتي خواندن بر درك مطلب، انگيزه و استقلال در يادگيري زبان آموزان خارجي
|
پري ناز امامي كيا
|
19/12/88
|
9
|
بررسی ارتباط ميان هوش عاطفي و فنون يادگيري زبان
|
فاطمه مرادي
|
12/7/88
|
10
|
ارزیابی ابعاد واژه های فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی در سطوح مختلف مهارت خواندن
|
فروغ بابا ملکی
|
16/12/88
|
11
|
مطالعه نقاد قوم شناسانه بدون ارزیابی یادگیری زبان از طریق فعالیتهای تولید علم و سلامت حضور
|
فهیمه سادات کمالی
|
27/8/88
|
12
|
مطالعه ی تصاویر ذهنی معلمان EFL از کلاسهای زبان انگلیسی: تجزیه و تحلیل استعارات
|
سعیده سادات هاشمی
|
23/10/88
|
13
|
تأثير ارتباط کامپیوتری غیر همزمان بر روی نگارش زبان آموزان ایرانی
|
سمیرا عبدالحسینی روزبهانی
|
13/7/88
|
14
|
احتمال انتقال آگاهی فرازبان شناختی زبان دوم بر روی عملکرد نوشتاری زبان اول زبان آموزان ایرانی: فواید دوزبانگی
|
سمانه عابدی
|
8/7/88
|
15
|
تأثير فعاليتهاي آگاهي برانگيزنده در خواندن گسترده بر صحت نگارش فراگيران
|
پروين محيطيان
|
5/10/89
|
16
|
تأثير خواندن،گوش دادن و خوانده توأمان و گوش دادن در یادگیری ضمنی واژگان در زبان آموزان ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی
|
گیتی مرتضوی سرمد
|
2/12/90
|
17
|
کارایی کاربرد پیامک به عنوان ابزار آموزشی برای پشتیبانی از یادگیری ترکیبات هم آیی توسط زبان آموزان ایرانی
|
نسیم موحدی فر
|
23/12/91
|
18
|
بررسی نیازهای زبانی دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی و اقتصاد
|
سیدی
|
21/12/91
|
19
|
تأثير تفکر نقادانه زبان آموزان ایرانی بر عملکرد آنها در نگارش تلفیقی
|
سارا ابوالمعصومی
|
26/12/91
|
20
|
مقایسه تأثير تمرین های آگاهی دهنده در مقابل تمرین های اضافه بر روی مهارت گرامری زبان آموزان ایرانی
|
نوری
|
26/12/91
|
21
|
سواد رسانه در شکل گیری فراگیری زبان انگلیسی
|
ماری ویرجینیا ری احمدی
(دکتری)
|
24/12/92
|
22
|
چالشها و دستاوردهای دوره ی آنلاین تربیت معلم با هدف آموزش زبان به کمک فناوری
|
فاطمه هدایتی
(دکتری)
|
30/6/92
|
23
|
تأثيرپیامک بر یادگیری گرامر زبان آموزان ایرانی
|
مونا حجازی موغاری
|
25/12/92
|
24
|
بررسی امپریالیسم زبانی از منظر زبان آموزان و متخصصین ایرانی آموزش زبان انگلیسی
|
رضوان شریعتی
|
19/12/93
|
25
|
تاثیر آموزش تفکر خلاق بر توانایی نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی: بررسی پیچیدگیهای لغوی و نحوی با محدودیت زمانی و بدون محدودیت زمانی
|
لیلا صیدی نژاد
|
19/12/93
|
26
|
مطالعه تطبیقی میان تک زبانه ها و دو زبانه ها در بکار گیری راهبردهای یادگیری لغت در بافت خارجی
|
آسیه ورمزیار
|
20/12/93
|
27
|
بررسی ارتباط میان هوش هیجانی و فرا نقش تجربی از منظر هلیدی
|
سیده ریحانه حسینی
|
9/12/93
|
28
|
مقایسه تاثیرات بازخوردفرا زبانی و باز خورد غیر مستقیم در آموزش نگارش از طریق گوگل درایو در مقابل آموزش رو در رو بر عملکرد نوشتاری و اضطراب نوشتاری زبان آموزان ایرانی
|
سید رضایی
|
93/10/22
|
29
|
انتخاب زبانی زبان آموزان آذری زبان ایرانی در کد گردانی،بررسی تاثیر جنسیت زبان آموزان
|
الناز نیرومندی
|
13/7/94
|
30
|
تاثیر روش خواندن مبسوط بر درستی گرامر و سطح اضطراب نوشتن زبان خارجی میان زبان آموزان ایرانی
|
نظری
|
17/12/94
|
31
|
راز لحظه های سکوت: دلایل پنهان سکوت دانشجویان ارشد آموزش زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه های ایران
|
نگار صلصالی
|
18/12/94
|
32
|
هوش عاطفی: خواندن داستان های انگلیسی با موضوعات مثبت و منفی و بیاد سپاری آنها
|
سما نه زارع
|
29/6/96
|
33
|
فعالسازی آگاهی فراشناختی زبان آموزان ایرانی در کلاس مهارت- های شفاهی
|
زهرا شفیعی نژاد
|
28/6/96
|