Menu

پروین احمدی  ، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا 

مقالات چاپ شده در مجلات علمي و پژوهشي

  • جمهوری فدرال آلمان. ترجمه شده در دایره المعارف آموزش عالی. مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی عالی. 1378
  • جمهوری دمکراتیک آلمان. ترجمه شده در دایره المعارف آموزش عالی. مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی عالی. 1378
  • برنامه درسی تلفیقی، رویکردی متفاوت با برنامه درسی موضوع محور – دیسیپلین( سنتی). مهر محمدی و پروین احمدی. فصلنامه علوم انسانی دانشگاه الزهرا.1380. 11(39). 219-199.
  • تحلیلی بر تعدد و کثرت مفهوم تلفیق در برنامه درسی تلفیقی. فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی آموزش عالی. 1382. 9(3). 125-87.
  • الگوی برنامه درسی تلفیقی و جایگاه آن در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. دانشور رفتار( پژوهش های آموزش و یادگیری شاهد) 1382.
  • الگوی برنامه درسی تلفیقی( درهم تنیده)  و بررسی برنامه درسی دوره راهنمایی تحصیلی از منظر تلفیق. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت.1387. 2(33).72-51.
  • آثار فن آوری ارتباطی جدید( اینترنت و بازیهای رایانه ای و ماهواره) بر تربیت اجتماعی با تأکید بر سازگاری  دانش آموزان. پروین احمدی، عزت خادمی و صدیقه فتاحی. اندیشه های نوین تربیتی. 1388. 5(21). 9-37.
  • برنامه درسی میان رشته ای.  مطالعات میان رشته ای . 1388. 1(3). 176-155.
  • تحلیل محتوای برنامه های فرهنگی دوره متوسطه بر اسا نمادهای ملی- مذهبی. لیلا درویشی و پروین احمدی. 1391.  9(8).33-15.
  • جایگاه اخلاق زیست محیطی در  برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. طاهره بیات و پروین احمدی و عبدالله پارسا. پژوهش در برنامه ریزی درسی. 1392. 9(36).
  • مؤلفه های فرهنگ عمومی در کتاب های درسی دوره ابتدایی. 1392. سارا شهیدی، پروین احمدی و پروین صمدی. مطالعات ملی. 14(3). 106-77.
  • طبقه بندی جکوبز. 1391. بیست اسفند ماه. در دانشنامه ایرانی برنامه درسی. www.daneshnamehicsa.ir
  • طبقه بندی فوگرتی. دانشنامه، 1391. بیست اسفند ماه. در دانشنامه ایرانی برنامه درسی. www.daneshnamehicsa.ir
  • معیارهای عقلانی و اجرایی ( عملی) در طراحی و اجرای برنامه های درسی تلفیقی. 1392 در دانشنامه ایرانی برنامه درسی. www.daneshnamehicsa.ir
  • بررسی تناسب زمان اختصاص یافته به درس جامعه شناسی با عناصر محتوا ، روش تدریس و ارزشیابی از منظر ذینفعان برنامه درسی ( متخصصان، دبیران و دانش آموزان). تدریس پژوهی. 1392.  احمدی، پروین و کرزه بر، فریبا..
  • عوامل مؤثر در تمایل به ترک خدمت فرهنگیان دارای تحصیلات عالی( کارشناسی ارشد و بالاتر ) . پروین احمدی، فاطمه رضازاده شیراز و فرشته صادقی. 1393. اندیشه های نوین تربیتی. 10(19). 95-73.
  • ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی( مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی ، دوره کارشناسی). 1393. نورآبادی، سولماز، احمدی، پروین، دبیری، عذرا و فراستخواه ، مقصود. آموزش و ارزشیابی. 7(25). 122-101.
  • عملکرد آموزگاران در تهیه و به کارگیری ابزار جمع آوری و ساماندهی اطلاعات در ارزشیابی توصیفی – کیفی. مطالعات برنامه درسی.  احمدی، پروین، صمدی، پروین، موحدیان زهره. 1394. 9(36) . 96-71
  • آسیب شناسی تنوع سرمایه های انسانی در آموزش عالی. 1395. مختاری ، سهیلا، عدلی، فریبا و احمدی، پروین. مدیریت و برنامه ریزی در نظامهای آموزشی. 9(6). 102-87.
  • مقایسه اهداف و محتوای برنامه درسی اجرا شده با برنامه های درسی قصد شده در مراگز پیش دبستانی شهر کرمان. 1395. میرزایی، ملیحه، احمدی، پروین و نراقی زاده، افسانه. اندیشه های نوین تربیتی. 12(4).
  • Challenges and Disadvantages of Multigrade Teaching: Qualitative Research. 2016. Khazaei, Leila. Ahmadi, Parvin Ahmadi Pedagogy. 12. 135-142.
  • “The effect of multidimensional curriculum on environmental knowledge attitude and skill of preschoolers” Nazmi, Roshanak, Ahmadi, Parvin, Bazargan, Simin (2015) Gazi Universi Guzi Egitim Facultesi Dergisi. 4(5). (ISSN: 1300-1876)
  • طراحی الگوی آموزش دانشگاهی مبتنی بر شایستگی برای رشته علوم انسانی. کدخدایی، محبوبه سادات، اخوان، مهناز، ...احمدی، پروین. 1396. فصلنامه آموزش عالی ایران. 9(1). 105-131.
  • مبانی ارزشیابی بر اساس نظریه ساخت و سازگرایی. سرابی، مرضیه، احمدی، پروین. 1396. اندیشه های نوین تربیتی. 12(4). 120-95.
  • ضرورت بازاندیشی در الگوهای آموزش دانشگاهی رشته های علوم انسانی با تدکید بر رویکرد سازنده گرایی اجتماعی: ارائه یک الگوی پیشنهادی. کدخدایی، محبوبه سادات،...و پروین احمدی. 1396. تدریس پژوهی. 5(1).
  • سازماندهی میان رشته ای برنامه درسی با تأکید براثربخش سازی محتوای دروس. 1394. احمدی، پروین، سبحانی نژاد . امیری، مهدی. پژوهش های آموزش و یادگیری. 22(6).
  • تأثیر یادگیری مشارکتی بر پرورش خلاقیت دانش آموزان در درس جغرافیا. 1397. احمدی، پروین ، صمدی، پروین و مینایی، مهناز. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 8(1). 22-1.
  • شناخت مربیان پیش دبستانی از مهارت تفکر انتقادی. 1397. مهدوی، انسیه، احمدی، پروین و نراقی زاده، افسانه. اندیشه های نوین تربیتی. 14(4).
  • جایگاه آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی. 1397. احمدی، پروین و کشاورز دیزجینی، سما. اخلاق زیستی. ویژه نامه حقوق شهروندی. 68-55.
  • مقایسه میزان آگاهی والدین، دانش آموزان و معلمان ابتدایی درباره بعد محیط زیستی توسعه پایدار. 1398. احمدوند، معصومه ، احمدی، پروین و صمدی، پروین. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار. 8(2). 99-120.
  • جایگاه آموزش بلوغ در برنامه درسی دوره اول متوسطه با تأکید بر بلوغ دختران. 1398. شعبانی ثانی، زهرا، نراقی زاده، افسانه و احمدی، پروین. نظریه و عمل در برنامه درسی. 7(13). 142-111.
  • تبیین عناصر برنامه درسی تربیت اقتصادی در دوره آموزش عمومی. سیدی، بتول و احمدی، پروین. 1398. مطالعات برنامه درسی. 14(55). 44-5.
  • آسیب شناسی تفکر و سبک زندگی در دوره متوسطه اول. سرابی، مرضیه، احمدی، پروین. تدریس پژوهی. 7(1). 225-206.
  • تحلیل مطالبات والدین و دانش آموزان از برنامه درسی تاریخ دوره دوم متوسطه. 1399. صمدی، پروین، احمدی، پروین و بهروزی نژاد، سعیده. پژوهش های برنامه درسی. 10(2). 129- 110.
  • شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی. 1399. قلاوند، زهره، صمدی، پروین ، احمدی، پروین و کشتی آرای ، نرگس. پژوهش در  برنامه ریزی درسی. 17(2). 129-111
  • تحلیل پدیدارشناسانه معلمان ابتدایی ( دانشجویان ارشد برنامه درسی) از کاربرد رویکرد تلفیقی در تدریس. 1400. احمدی، پروین، رجبی هرسینی، مریم و محسنی، هدی سادات. پژوهش های برنامه درسی.11(1). 286-264.
  • شناسایی ابعاد، مؤلفه ها و شاخص های آموزش شیمی برای توسعه پایدار و بررسی میزان توجه به آن ها در کتاب های درسی دوره دوم متوسطه. 1400. حبیبی، لیلا، احمدی، پروین و صمدی، پروین. نوآوری های آموزشی.77(20). 130-108.
  • واکاوی برنامه های درسی تجربه شده نظام آموش عالی مهارت محور از منظر دانشجویان. 1400. قریشی خوراسگانی، مریم سادات، احمدی، پروین و صمدی، پروین. نظریه و عمل در برنامه درسی. 9(17). 282-247.

 

مقالات ارائه شده در کنفرانسهای علمی

  • چالش ها و دشواری های طراحی برنامه درسی تلفیقی در کتاب سال انجمن برنامه درسی ایران، 1382
  • نوآوری در سازماندهی محتوای برنامه درسی ابتدایی . در ششمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی. دانشگاه شیراز 1387.
  • ضرورت بازاندیشی در برنامه های درسی با تأکید بر آموزش دختران (1385). همایش ملی و چالش های پیش رو. دانشگاه ایلام.
  • اصول و معیارهای انتخاب و سازماندهی محتوا در برنامه های درسی ملی . همایش برنامه درسی ملی. 30 و 31 مردادماه. 1387. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی . آموزش و پرورش.
  • سازماندهی بهینه محتوای برنامه درسی دوره محتوای متوسطه. همایش برنامه درسی دوره راهنمایی تحصیلی و متوسطه: چالش ها و چشم اندازها. 1387
  • رویکرد تلفیقی، شیوه ای اثربخش در علوم . همایش رویکردهای یاددهی – یادگیری در آموزش علوم در دانشگاه آزاد ماکو. پروین احمدی و سولماز نورآبادی. 1387
  • جایگاه و ضرورت برنامه درسی تلفیقی در آموزش عالی و همایش انجمن مطالعات برنامه درسی : برنامه درسی آموزش عالی در ایران چالش ها و چشم اندازها. پروین احمدی و پروین صمدی و سولماز نورآبادی. مهرماه 1388.
  • جایگاه رساله های دکتری در پیشبرد قلمرو برنامه درسی . همایش آسیب شناسی رساله های دکتری در علوم انسانی. پروین ااحمدی. 1388. نهران. دانشگاه علامه طباطبایی.
  • The Pathology of School Mapping in Tehran Metropolis Dynamiques .

همایش دانشگاه کان فرانسه. 2009.

  • فرایند تغییر برنامه درسی علوم تجربی دوره ی ابتدایی از سال 1373 تا سال 1391. دوازدهمین همایش ملی مطالعات برنامه درسی ایران. دانشگاه بیرجند. اسفند1392
  • مطالعات میان رشته ای و تغییر در برنامه درسی. دوازدهمین همایش ملی مطالعات برنامه درسی ایران. دانشگاه بیرجند. اسفند1392
  • بررسی میزان تحقق اهداف طرح ارزیابی درونی گروههای آموزشی علوم تربیتی از منظر اعضای هیات علمی. دومین همایش آموزش عالی و توسعه پایدار . موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی. اسفندماه 1392
  • آموزش از طریق بازی حلقه گمشده آموزش در دوره ابتدایی. دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی مطالعات اجتماعی و فرهنگی .15/3/1394. ملیحه کیرزایی و پروین احمدی.
  • تبیین نقش خانواده در کتب درسی مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه ایران. اولین کنگره ملی انجمن روانشناسی خانواده. 29 و 30 آبان ماه1393.
  • تاثیر تشویق بر تربیت دانش آموزان . اولین کنفرانس بین المللی مدیریت ، اقتصاد ، حسابداری و علوم تربیتی (MEAE2015).. 3 خرداد 1394
  • بررسی برنامه درسی پنهان و عوامل مؤثر بر شکل گیری آن و تأثیر آن بر رشد کهارت های اجتماعی دانش آموزان. بهاره میرزایی و پروین احمدی. 1394. سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگ.
  • طراحی برنامه درسی تلفیقی در کلاسهای چندپایه. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت ، اقتصاد ، حسابداری و علوم تربیتی (MEAE2015).. 3 خرداد 1394
  • نقش دوره پیش دبستان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول شهرستان نورآباد. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت ، اقتصاد ، حسابداری و علوم تربیتی (MEAE2015).. 3 خرداد 1394
  • مدیریت دانش در مدارس. هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش . 18-17 فوریه 2015.
  • ارزیابی تناسب نیازهای شخصیتی یادگیرندگان در کاربرد مدیریت دانش. هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش . 18-17 فوریه 2015.
  • تحلیل محتوای کتاب فرهنگ و هنر پایه هفتم بر اساس نظریه هوش های چند گانه گاردنر. هفتمین همایش ملی آموزش دانشگاه شهید رجایی. 16 و 17 اردیبهشت 1393
  • کاربرد روش های فعال در آموزش انشا. همایش ملی نگاهی نو به برنامه درسی انشا. دانشگاه علامه طباطبایی.
  • ارزیابی چرخه حیات دانش در تدوین محتوای کتابهای درسی . هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش . 18-17 فوریه 2015.
  • نگرش فراگیران و استادان به یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی. موردکاوی: دانشگاه تهران. کنفرانس ملی روانشناسی ، علوم تربیتی و اجتماعی.
  • شناسایی ویژگی های مطلوب دانشجویان و اعضای هیات علمی در دوره های یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی. موردکاوی : دانشگاه تهران. کنفرانس ملی روانشناسی ، علوم تربیتی و اجتماعی.

 

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای بهبود کیفیت برنامه های درسی آموزش عالی. اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی. دانشگاه آزاد خوراسگان. 30 مهر و1 آبان1393
  • جایگاه آموزش تنوع انسانی در طراحی برنامه های درسی آموزش عالی. اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی. دانشگاه آزاد خوراسگان. 30 مهر و1 آبان1393
  • چالش ها و راهکارها در فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها. اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی. دانشگاه آزاد خوراسگان. 30 مهر و1 آبان1393
  • ضرورت توجه به آموزش اخلاق حرفه ای در برنامه درسی آموزش عالی. اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی. دانشگاه آزاد خوراسگان. 30 مهر و1 آبان1393
  • کاربرد روشهای فعال در آموزش انشا. اولین همایش ملی انشا و نویسندگی. دانشگاه علامه طباطبایی. 10 اردیبهشت ماه 1393.
  • برنامه درسی چندفرهنگی ابزار تقویت فرهنگ ملی. بتول سیدی و پروین احمدی. 1395. چهاردهمین همایش علوم تربیتی ، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران.
  • طراحی برنامه های درسی تلفیقی  در کلاسهای چندپایه 1394. پروین احمدی و ناهید مهدی آبادی. همایش بین المللی مدیریت ، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی.
  • تحلیل محتوای کتاب فرهنگ و هنر پایه هفتم0 دوره اول متوسطه) بر اساس تئوری هوش های چندگانه گاردنر. پروین احمدی و عاطفه رضایی مجاز. 1394. هفتمین همایش ملی آموزش. 16 و 17 اردیبهشت.
  • نقش دوره پيش دبستان بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه اول شهرستان نورآباد. اولين كنفرانس بين المللي مديريت ، اقتصاد ، حسابداري و علوم تربيتي. 1394
  • نگرش فراگيران و استادان به يادگيري الكترونيكي در آموزش عالي مورد كاوي دانشگاه تهران. كنفرانس ملي روانشناسي ، علوم تربيتي و اجتماعي. 1394
  • بررسي تاثير داستان برپرورش تفكر انتقادي در كودكان پيش دبستاني. كنفرانس ملي روانشناسي ، علوم تربيتي و اجتماعي. 1394
  • شناسايي ويژگي هاي مطلوب دانشجويان و اعضاي هيات علمي در دوره هاي يادگيري الكترونيكي در آموزش عالي، مورد كاوي دانشگاه تهران. كنفرانس ملي روانشناسي، علوم تربيتي و اجتماعي .1394.
  • واكاوي تجارب معلمان در تدريس تربيت بدني در مدارس ابتدايي. همايش ملي آموزش ابتدايي. 1394
  • بررسي برنامه درسي پنهان و عوامل موثر بر شكل گيري آن و تاثير آن بر رشد مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان. سومين كنفرانس ملي توسعه پايدار در علوم تربيتي و روانشناسي، مطالعات اجتماعي و فرهنگي. 17 بهمن 1394
  • جایگاه مؤلفه های فرهنگ عمومی در کتاب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی. پروین احمدی و زینب گماری و سارا شهیدی. 1395. چهاردهمین همایش سالانه انجمن برنامه درسی ایران( فرهنگ و برنامه درسی).
  • تحليل محتواي كتاب مطالعات اجتماعي پنجم ابتدايي بر اساس مولفه هاي رشد اخلاقي كلبرگ. پنجمين كنفرانس بين المللي تحقيقات آموزش و پرورش. 1و2 شهریور 1395
  • جايگاه مولفه هاي فرهنگ عمومي در كتاب هاي مطالعات اجتماعي دوره ابتدايي. چهاردهمين همايش سالانه انجمن برنامه درسي ايران(فرهنگ و برنامه درسي). 10 و 11 شهریور 1395
  • برنامه درسي چند فرهنگي ابزار تقويت فرهنگ ملي. چهارمين همايش علمي پژوهشي علوم تربيتي و روانشناسي ، آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي ايران. 6 مهر 1395.
  • تحليل نقش فرهنگ مدرسه در تربيت اخلاقي كودكان دروه دبستاني. فرهنگ، آسيب شناسي رواني و تربيت.  13 و14 اردیبهشت 1396
  • آسيب شناسي آموزش در كلاس هاي چند پايه از ديدگاه معلمان مدارس ابتدايي چندپايه شهرستان دلفان ( استان لرستان). پژوهش هاي نوين ايران و جهان در روانشناسي و علوم تربيتي ، حقوق و علوم اجتماعي. 28 اردیبهشت 1396
  • بررسي جايگاه زنان در مديريت سازمان ها. دومين كنفرانس بين المللي مديريت و حسابداري. 1 خرداد 1396
  • مقايسه برنامه درسي چند فرهنگي ايران و تركيه. كنفرانس بين المللي آموزش و پرورش تطبيقي. 2 آذر 1396.
  • بررسي ابعاد و نقش روانشناختي تعامل گرايي در برنامه درسي دوره ابتدايي. كنفرانس ملي روانشناسي تربيتي و برنامه ريزي و آموزش دبستان و پيش دبستان. 17 و 18 اسفند1396
  • تلفيق فن آوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا)در برنامه درسي رياضي دوره ابتدايي. دهمين همايش ملي آموزش با رويكرد علوم شناختي. 20 اردیبهشت 1397
  • پروژه رويكردهاي نوين در فرايند ياددهي - يادگيري اوان كودكي. شانزدهمين همايش ملي برنامه درسي ايران.  24و23 آبان 1397
  • آشنايي با ابزارهاي يادگيري الكترونيكي ، ضرورتي انكار ناپذير در فرايند ياددهي – يادگيري. سومين سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش. یکم و دوم آذرماه 1397
  • روش هاي نوين تدريس ، ابزارهايي تسهيل گر در فرايند ياددهي - يادگيري دوره ابتدايي. سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش. یکم و دوم آذرماه 1397
  • مدرسه تعاوني و آموزش مشاركتي( مورد پديدارشناسي تعاوني - فرهنگي - آموزشي راه رشد). اولین همایش ملی مدرسه فردا.1398
  • جايگاه مولفه هاي آموزش چندفرهنگي در تصاوير كتب درسي دوره ابتدايي سال تحصيلي 99-1398. كنفرانس بين المللي علوم تربيتي ، روانشناسي، مشاوره ، آموزش و پژوهش
  • عنصر ارزشیابی در برنامه درسی قصد شده و اجراشده مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی از بعد تربیت شهروندی. در هفدهمین همایش  انجمن مطالعات برنامه درسی ایران. 28و29 آبان ماه 1399.
  • رويكرد تلفيقي استيم، نوآوري يادگيري در پسا كرونا. اولين همايش ملي مطالعات برنامه درسي در هزاره سوم. 6و7 خرداد
  • پديدارشناسي تجربه هاي يادگيري دانش آموزان دوره متوسطه دوم با تدكيد بر ابعاد ذهن گاردنر. اولين همايش ملي مطالعات برنامه درسي در هزاره سوم. 6و7 خرداد 1400

 

طرحهای پژوهشی

 

سایر مشاغل، عضویتها وفعالیتها

1374 تاکنون عضو انجمن مطالعات برنامه درسی از سال
 عضو انجمن آموزش و پرورش تطبیقی ایران از سال 1396 تاکنون
 عضو مدعو شورای مطالعات اجتماعی وزارت آموزش و پرورش1380-1381
نماينده پژوهشي گروه مديريت وبرنامه ريزی آموزشي در دانشکده علوم تربیتي دانشگاه الزهراس
 دبیر اجرايي همايش زن در يافته های نوين پژوهشي
 عضو هیات تحريريه نشريه آموزش علوم انساني
 عضو هیات تحريريه نشريه تدريس پژوهي
عضو کمیته کارگروه تخصصی علوم تربیتي ورازت علوم وتحقیقات وفناوری

عضوگروه بازنگری برنامه درسی " رشته آموزش ابتدایی دوره کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی"                                                                                                             
فرهنگیان
- عضو انجمن اولیا و مربیان متوسطه اول و دوم پسرانه مفید منطقه 2تهران

 

اختراع/اکتشاف/اثربدیع و ارزنده هنری

 

 

افتخارات/جوایز

 

کتب تألیف/ترجمه شده

  • تألیف کتاب " طراحی و سازماندهی محتوای برامه درسی، رویکرد بین رشته ای در برنامه درسی تلفیقی"  تهران: انتشارات آییژ. 1390
  • ترجمه کتاب " تلفیق برنامه درسی، طرح ریزی هسته اصلی آموزش وپرورش آزادمنشانه" نوشته جیمز بی ین، همراه  با دکتر غلامرضا خویی نژاد ، انتشارات آییژ وانجمن مطالعات برنامه درسی. 1393.  
  • ترجمه " فرهنگ واژگان برنامه درسی" تالیف مؤلفان یونسکو. تهران: انتشارات گهواره کتابیران. 1396        

 

سایر پژوهش ها